<< vorige dag

van – naar

Dokkum - Harlingen. Gevaren afstand: 26 mijl

de tocht

Na het innemen van vers water starten we om 9:00 uur de motor. Rustig gaat het richting Leeuwarden, maar het is helaas nog steeds niet bezeild.

Precies om 12:00 uur, bij het begin van de middag sper van de bruggen, liggen we in het stadspark van Leeuwarden. We lunchen rustig en om 13:00 uur gaat we weer verder.

Op het Van Harinxmakanaal kunnen we eindelijk weer zeilen. De grote Genua gaat er op en langzaam varen we richting Harlingen.

Omdat de fok wel erg veel zicht wegneemt in het smalle en wat drukke kanaal wisselen we de fok. De high-aspect gaat er op en dat kijkt een stuk makkelijker en gaat nauwlijks langzamer.

Rond 17:00 uur meren we af in het haventje van de Harlinger Watersport Vereniging. Morgen kunnen we weer het wad op.

in de haven

Het haventje van de Harlinger Watersport Vereniging is weer even prettig als altijd. Je ligt er altijd rustig en de sanitaire voorzieningen zijn dit jaar enorm verbeterd. Wij vinden dit zoveel beter dan de Noorderhaven, dat het de moeite waard is om er de sluizen voor door te gaan.

Op onze rondwandeling door Harlingen zien we dat er nog veel meer voorziening voor jachten bijgekomen zijn aan de stadswallen.