<< vorige dag

van – naar

Den Oever – Harlingen, Gevaren afstand: 30 mijl

de tocht

Om 11:20 uur, plm 2 uur voor hoog water vertrekken we. Even door de sluis en we kunnen varen. Helaas waait het bijna niet, dus we moeten motoren.

We zijn keurig op laagwater bij het Gat van de Stier en met de opkomende vloed mee varen we de Texelstroom op. Na een korte poging tot zeilen gaat toch maar weer de motor aan. Bij een lopend windje is 2 Bft te weinig. Rustig tuffend, met de stroom mee, varen we door de Dove Balg. Als we bij de Boontjes komen kan er toch nog even gezeild worden.

Om 18:00 uur meren we af in de Noorderhaven van Harlingen.

in de haven

In de Noorderhaven is het flink druk. We meren af naast twee kleinere boten. Daarna komen er nog twee boten van onze maat langszij. De binnen-boten zijn er niet gelukkig mee. Maar het waait nauwelijk, dus het moet maar.

Uiteraard maken we onze vaste stadswandeling met uitzicht over het wad in de laatste zon. Daar gaan we de komende weken varen !

het kombuis

stoofschotel met komkommer en shoarma-vlees